TRAVEL KE PENANG WITH BFF

August 11, 2018 0Komen disiniA+ a-

Assalamualaikum guys.
Fuh baru berkesempatan update entry tentang percutian bersama bff ke Penang. Sebenarnya, percutian ini pada awal April haritu tapi harini baru sempat update dekat blog disebabkan ketiadaan laptop >_<",

Kat Penang haritu, kita sempat pergi beberapa tempat sahaja untuk 3d 2n.
Kekangan masa + ini pertama kalinya kami pergi bercuti berempat. haha.

FIRST DAY

Saya bertolak daripada KK Sabah ke KLIA pada jam 5am.
Perjalanan dari KKIA ke KLIA mengambil masa lebih kurang 2jam 30minit.
So dalam jam 7 lebih tu, kapal dah touch down dekat KLIA. Ohya, saya naik AA saja sebab jimat. Tiket flight saya sudah beli awal lagi, iaitu 2 bulan sebelum saya fly tu, saya sudah buat sedikit persediaan awal. hehehe. Ini untuk elakkan saya lari bajet semasa travel.

Sampai ja dekat KLIA tu, saya terus jalan keluar mencari kaunter bas ke One Utama untuk ke rumah Ika. Dipendekkan cerita, sampai saja dirumah Ika, kami siap-siap apa yang patut dan terus jalan ke Terminal Bas untuk ke Penang.

Kami ke Penang menaiki bas sahaja.

Sambil tunggu bas tu, sempatlah kami beli jajan dulu
untuk makan dekat bas masa otw ke Penang.

ni masa otw ke Penang dah start tidur. haha

Bila sampai dekat Penang, terus pergi cari hotel untuk stay. Time ni ikut suka hati kami lah mau pergi cari hotel dekat mana pun, haha. Sebab dah lewat sangat sampai dekat Penang. Badan pun terasa sakit sikit sebab 5 jam duduk dalam bas.

malam first kami sempat pergi lepak dekat Avatar Penang sampai 12am.
Lepastu sambung pula lepak minum tepi jalan. haha
Muka masih manyak senyum sis sebab masih pagi. hahaha.
Ni hari kedua dah kalau tidak silap.
Kami checkout hotel dan teruskan perjalanan kami cari hotel untuk next day.

Muka bertukar ketat menjelang tengah hari.
hahahah. Masa ni bincang untuk check in hotel dekat dalam tu.

Ini ja lah kisah pendek perjalanan dekat Penang. Gambar lain-lain ada dekat handphone, next time saya kongsi lagi. Sangat banyak gambar sebab kami pergi banyak tempat jugak. Which is Bukit Bendera dan lain-lain tempat menarik. hehehe

Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.