Travel?

August 15, 2018 0Komen disiniA+ a-







Travel tidak semestinya saya pergi luar negara. As long as saya dapat travel ke sesuatu tempat baru walau dalam negeri sendiri pun, I considered it sebagai travel.

Kalau kita rujuk maksud 'travel' itu sendiri pun, ada banyak maksud. Antaranya adalah;
pergi, ikuti, mengangkut, mengembara, melancong, berjalan-jalan, terbang, pindah, pengembaraan, dan lain-lain.
So, jangan sempitkan maksud travel itu hanya pada melancong ke luar negara saja. Explore negeri kelahiran sendiri pun okay what? Then share kepada orang lain tentang keunikan ditempat sendiri.

Tapi bila ada kemampuan untuk travel ke luar negara every year, kenapa tidak?
Terpulang dengan kemampuan dan kemahuan masing-masing. As for me, every year saya simpan target kena travel at least 1 tempat samada dalam Malaysia ataupun luar Malaysia. Ikut pada bajet dan kemampuan sendiri. haha

Cuma untuk tahun 2018 ni, saya sudah beberapa kali pergi bercuti dalam Malaysia. Luar negara belum ada kesempatan lagi. In sha Allah, jika ada rezeki lebih dan waktu lapang serta kesihatan yang mengizinkan, saya mahu travel juga keluar negara untuk tahun 2018.

Dengan syarat, saya bayar konsisten hutang PTPTN saya setiap bulan rm300, hehehe. Jangan main-main dengan hutang PTPTN ni, nanti kena blacklist susah ohhhh 😣😭.

So, kepada yang minat sangat travel tu, biar kita usaha lebih untuk bayar hutang ptptn setiap bulan supaya tidak susah dikemudian hari k. hidup susah mati pun susah bila ada hutang ni. 


Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.