DI MASA PANDEMIK NI KAMU BUAT APA?

November 03, 2020 0Komen disiniA+ a-

 Assalamualaikum uols. Waalaikumussalam ~ ya dijawab yaa. haha.


Sebenarnya untuk pandemi di Malaysia, ni mungkin almost 8-9 bulan kalau saya tak salah pengiraan.


Untuk kamu semua, apa saja aktiviti yang kamu lakukan semasa pandemi ini berlaku, selain bekerja ?


As for me, aku duduk dekat rumah. Dan tidak pernah keluar pergi mall sudah beberapa bulan. Maklumlah, aku ni ada paranoid so memang seram jugak bila bayangkan virus-virus corona tu. huhuhu~


I dont know about you guys macam mana. hehe. 

For Sabahan macam saya, kes covid makin kesini semakin meningkat sehingga ke 3 angka sehari. sedih jugak membayangkan nasib-nasib peniaga kecil. Terjejas teruk. Bahkan yang bisnes owner besar pun, tumbang jugak kan. 


So, for now.. aktiviti setiap hari sama ja lah.

Kemas-kemas rumah.. Main game. Tengok youtube. Main game #pubgmobile. haha. Kadang tu, ada lah jugak sesekali keluar pergi rumah sepupu yang dekat area rumah ni. Lain-lain, memang most of the time duduka rumah sahaja. grrrrr


Carilah nama pubg aku RRQffr. hahaha. Masih noob!


Sebenarnya, ramai yang rindukan travel kan?

Dah lama sebenarnya tak travel. huhu.

Rindu kat kampung nenek di INDONESIA.

In sha Allah soon semoga Allah ambil balik makhlukNya bernama corona ini. Kita dijauhkan dari virus-virus & penyakit-penyakit berbahaya. AAAAMIN.


Ada kah geng pubg dekat sini? hahhaaa. Kalau ada, nanti kita mabar hokeyyy.


See you in next posting. Take care dan jaga diri. Jaga kebersihan diri. 

Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.