CARA GUNA CAMERA CANON 650D??

February 08, 2013 1Komen disiniA+ a-

Assalamualaikum. Selamat Petang. hehe. Hari ni hari Jumaat. Hari yang penuh dengan kemuliaan jika kita isi dengan amal Ibadah untuk Allah. Hari ni aku xda class so aku balik umah sendiri. Taknak tinggal hostel lama-lama. Bosan lah. muehehe. Lagi pun nak g klinik and ambil IC. tapi JPN penuh dengan orang tadi. Tak larat dha aku nak tunggu lama-lama kat dalam. huhu.

Hari ni jugak aku happy sangat sebab dapat surprise. Surprise dari siapa ? Of course lah dari my parents. You know why ? sebab dapat camera baru. Alhamdulillah.. Aku sebenarnya suru ayah aku p tengok-tengok model Camera DSLR kat kedai Camera. Aku bagitau tengok model 650D. Tapi x sangka pulak terus ayah aku beli. Aku sampai ja umah tadi terus kena suru masuk bilik. Aku pun masuk lah. Then, tengok ada something. Sekali cek, wahhhhhhhh ! Teruja sangat.

Seriously, aku tak pandai sangat lagi guna ni. huhu. Kalau guna sikit-sikit tu pandai lah. Tapi nak setting "ISO" suma tu tak pandai sangat. Takpa. Nanti aku belajar pelan-pelan. Takda orang yang terus pandai kan, semua pun kena belajar dulu. So aku akan belajar pelan-pelan cara nak guna dengan betul. hehee. If orang nak kata aku :

Sakai. Baru dapat camera pun dha nak heboh.
Setakat Camera DSLR pun x pandai guna.

Terserah lah kan. Mulut orang memang susah nak control. Aku x kisah. Yang penting, kita sama-sama ambil pengajaran k.

*Pengajaranya: Ibu bapa kita snggup bersusah payah untuk anak-anaknya. Sanggup utamakan keinginan anak dari keinginan sendiri. Saya bersyukur dapat ibu ayah yang sentiasa berusaha untuk anak-anak. Alhamdulillah. 

K lah.. setakat ni ja.. kbaii..


Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.

1 Comments:

Write Comments
Wak Lat
AUTHOR
July 17, 2013 at 7:20 PM delete

Salam.Siapala tak sayang anak, tapi memang ada kan.He.

Reply
avatar