SEKADAR BERINGAT ALLAH SAMPAIKAN KITA DIBULAN RAMADHAN.

July 26, 2013 0Komen disiniA+ a-



Assalamualaikum. Aku selalu terfikir, aku ini tidaklah banyak sangat amalan.
Bagaimana kalau amal aku yang sikit ini pun tidak diterima?
Ada harapankah aku nak masuk syurga tertinggi, Jannatul Fidausi.
Jangan kata syurga paling tinggi, nak masuk syurga paling rendah pun, layak ke?

Mungkin sebab itu kita selalu dengar,
"Kita ini nak masuk syurga sebenarnya dengan rahmat Allah. Dengan kasih sayang Allah. Kalau diikutkan, amalan kita tidak akan pernah cukup untuk masuk syurga. Tetapi melalui amalan kitalah kita beroleh rahmat Allah."

Kadang-kadang aku terfikir juga. Dosa aku yang zahir pun dah banyak, bagaimana pula dengan dosa-dosa yang aku buat tanpa sedar, yang tersembunyi? Astaghfirullah.

Dulu sebelum Ramadhan, masing-masing pakat tweet/post/pray,
"Allahumma Balighna Ramadhan, Ya Allah sampaikanlah kami pada bulan Ramadhan".

In case you forgot, we ARE in Ramadhan.
So let's keep our words.
Allah has granted your du'a
He gave you Ramadhan,
So now do your part.


In this holy month, apart from Tarawih, Iftar, Sahur, Tadarus and all the other ibadah, there are some more we can add on to our jihad list.

1) To stop being lazy.
2) To stop talking crap.
3) To avoid sleeping after Subuh.
4) To be nicer to siblings.
5) To wake up early & help serve Sahur

Very simple things, but most of us fail to do. Including me.
Let's change that.

Ramadhan, I will not put you to waste.



Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.