Pengalaman Pelik -_-

October 20, 2013 2Komen disiniA+ a-

Assalamualaikum. Selamat behujung minggu saudara dan saudari ^_^. Korang tengah buat apa dihujung minggu ni? Tiada buat apa-apa? Menghadap facebook dan blog ja? Ohhhhh sama lah kita. hahaha.

Sebenarnya saya teringat 1 peristiwa ni. Dah lama sebenarnya terjadi tapi bila tiba-tiba teringat terdetik jua dihati nak update kat blog. ehehee. Ceritanya begini, masa tu saya join seminar apa ntah. Sehari suntuk dengar ceramah dari JAKIM. Tak ingat dah nama ustaz tu. Tapi ustaz tu handsome :)

Macam biasa lah. Bila masuk waktu solat zuhur, saya pun pergi berwudhuk. Selesai berwudhuk, saya naik semula ke surau mencapai telekung untuk dipakai. Solat punya solat, masuk rakaan kedua selepas selesai tahiyat awal, saya nak bangun berdiri, terasa susah dan krem 1 badan. Sakit sangat dan sedar tak sedar saya menangis masa tu. Paksa nak berdiri tapi tak dapat. Orang lain dah sujud masuk rakaat ketiga. Masa tu yang terfikir kat fikiran saya hanya "Allahu akhbar" jak. Selepas berkali-kali menyebut kalimah tersebut, Alhamdulillah saya dapat berdiri dan menyambung ke rakaat yang seterusnya.

Tu pengalaman pelik pertama yang saya alami semasa solat. Dan berlaku dalam 3/4 tahun lalu. Sekarang baru teringat nak hapdet. ekekeke :)

Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.

2 Comments

Write Comments
Niena Reen
AUTHOR
October 20, 2013 at 8:04 PM delete

aduh takut jugak kalau jadi macam tu masa tengah sembahyang berjemaah. hmm, nasib baik okey semula ya. :)

Reply
avatar