DULU DAN SEKARANG TERNYATA BERBEZA~

October 04, 2013 0Komen disiniA+ a-

Dulu, selalu sharing cerita dengan cousin ttg impian nak sambung belajar. cousin pun selalu support. happy nyaaaaaaaaaaaaa~ Sampai lah form 5. Banyak sgt bermain. Tak fokus dengan pelajaran. sana sini skip. nakal ikut kawan. tapi bukan kawan yg salah. diri sendiri yg salah. Bila spm, berfikir apa nak dijawab sbb kurang study. hahaha :3 . cikgu asyik kata, you can do it fitriani ! i know you can. just believe yourself. Masalahnya, aku sendiri tak percaya yg aku mampu buat. tiada confident. well saya bukan budak class sains tulen. Lepas result spm keluar, teacher english pujuk-pujuk utk sambung form 6. sekali lagi aku kata, aku tak mampu nak duduk stpm sebab aku tak pandai. teacher sanggup dtg bundle semata-mata nak pujuk aku sambung form 6. tapi aku reject~

Apply KUIS kat semenanjung course perubatan islam :P, dan yeahhh aku dapat !! perasaan 2 dalam 1. sedih dan gembira sebab terfikir boleh ke urus diri sendiri tanpa mama ayah kat negeri org nanti. hehehe. And fikir punya fikir, aku reject sekali lagi KUIS tu. dan at last dikolej sekarang tu lah aku study. pahit manis kehidupan belajar banyak terukir di situ. Dari awal sampailah sekarang.

Kawan dan lawan berkunjung datang. Datangnya lawan tanpa saya undang. Ia memerlukan kekuatan dalaman dari diri I ni. Dari malas sampai lah ke rajin. Dari tak ada ilmu sampailah dapat ilmu. Dari zero sampailah ke hero walaupun tak berapa nak ngam sangat part hero tu. hehe. Semuanya membuatkan saya lebih matang walaupun tak berapa nak matang sangat. haha. Apa yang bestnya belajar kat kolej sekarang ni adalah dekat dengan rumah saya. So, tiap-tiap hari ayah yang akan hantar dan ambil. Saya tak dapat bayangkan bila jauh dari family. Siang malam I akan nangis kot~ ahaks

Now, dah masuk last semester. Makin banyak yang perlu disetelkan. Makin kena rajinkan diri makin kena kuatkan diri. Tak boleh lemah-lemah tak boleh manja-manja dah *emm memang tak manja pun*. Doakan saya dapat buat yang lebih baik dipenghujung ni. Doakan semuanya baik-baik saja kerana doa anda hanya Allah yang tahu.

#kata ganti nama diri bertukar-tukar ikut mood

Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.