MINDSET IS EVERYTHING !!

November 11, 2015 0Komen disiniA+ a-



Assalamualaikum. 
Mari kita buka kunci kejayaan milik kita itu!


Semenjak dua menjak ni fikiran asyik more to positive ja. kekadang tu ada lah juugak ternegatif tapi most of the time memang positif. sebab target nak berjaya.

Bila nak berjaya, bukan cuma dimulut ja. tapi saya think with actions. sekarang ni pun saya sedang beraksi menuju kejayaan. haha. mohon doakan ya :D

Do not just dreamed about success but work for it because actions is the foundational key to all success. 

Masa started menyimpan emas untuk aset simpanan jangka panjang, macam biasa lah, most of the people come and ask me --> why you're doing it / that?  
Tapi saya tidak kisah dengan pertanyaan itu sebab percaya, suatu hari nanti mereka akan tanya saya lagi --> how you did it / that?

Yakin itu perlu. haha 

Dan nak buka kunci kejayaan kita perlukan beberapa kuncinya. Yang ni saya share daripada iReach. semoga bermanfaat untuk semua ^_^ !


Apa kunci pintu kejayaan?

1- MAHU: 
Kalau kita mahu, semua pasti boleh, semua pasti jadi. Kalau kita nakkan sesuatu, kita akan buat sampai dapat. kalau nak taknak, kita bg macam2 alasan. kalau mahu, kita akan usaaha untuk fokus usaha, tenaga & doa kita..

2- TARGET YG JELAS: Target mesti jelas.. apa yang kita nak sebenarnya? Kalau cuma nak asal ada bonus, kalau nak bonus RM1000, bgtau kat mentor kita (upline) bahawa kita nak yg itu. Jgn taktau apa yang kita mahu... Nanti kita taktau mana kita tuju & tak tahu apa nak buat.

3- MINDSET: Nak 1000 daya, taknak 1000 dalih. Kerana cinta lautan berapi sanggupku renang. Mindset kena jelas dan tetap. Sanggup hadapi dugaan kerana semua itu adalan cubaan utk berjaya. Jangan mengalah!

4- SANGGUP BELAJAR: Belajar dari orang yang dah berjaya dan PRAKTIK! Jgn suka belajar je, belajar tapi tak praktik nanti jadi karat dalam otak.

5- BERANI: Berani berjaya! Sebab orang berjaya ni mesti mengharungi perkara2 yang orang belum berjaya tak sanggup hadapi.

6- TOLONG ORANG LAIN: Kita mudahkan urusan orang, Allah mudahkan urusan kita. Mudahkan urusan upline.... kalau dia ada tanya apa2 dlm group, ajak buat apa2... berilah respon. Jadi dia pun tahu apa yang kita perlukan dan bertindak accordingly... Mudahkan urusan downline dengan buat servicing terhadap mereka. Insya-Allah urusa kita pun licciiinnnn ja.

7 - KONGSI
Kita tahu sesuatu, kongsikanlah. Share share share. Ilmu ni bila dikongsi akan bertambah berkatnya.


SEKIAN. 


TEMPAT TRAVEL MENCABAR !!!!

Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.