NAK SAMBUNG DEGREE??

June 30, 2013 2Komen disiniA+ a-

Assalamualaikum. Selamat Pagi. Sang Matahari baru menampakkan sinarnya. Semoga hari ini lebih baik dari semalam. Sebenarnya ada beberapa orang yang mencadangkan saya untuk sambung degree selepas tamat diploma nanti. Tapi tapi.... Saya tak sure lagi lah samada nak sambung degree or tak. Saya akan tengok pada situation and pointer nanti. 


Lagi pun rasanya, lepas tamat Diploma nanti saya perlu cari kerja dulu lah nak bayar PT tu. Nak sambung degree ni bukannya senangkan. Tapi jika ada rezeki saya pasti akan sambung jugak. Nak sambung dalam bidang apa? hmm. Banyak yang mencadangkan agar saya mengambil bahagian undang-undang tapi bila saya kaji semua setiap sisi bahagian peguam tu, ia sesuatu yang amat amat susah bagi saya lah. Nak jadi peguam ni bukan senang kan. Fikiran perlu cekap. Ya Allah, saya tak berkeyakinan dibidang itu.




Sekarang ni, saya rancang bila berpeluang sambung degree nanti, saya nak ambil course centre for languages. Kannnnn? Nak ambil English or Mandarin ?  Itu nanti belakang cerita k. Apa yang penting, sekarang ni saya kena fokuskan dulu dengan diploma saya dan akan usaha semaksima mungkin untuk fokus dengan pelajaran sekarang ni. Ada 1 semester lagi sebelum saya pergi praktikal. Tapi disebabkan final project, saya diarahkan oleh pihak kolej untuk tambah 1 semester lagi. Means ada 2 semester lagi lah baru saya pergi praktikal :( . so sad. Tapi takpa lah. Demi buat yang terbaik, saya redha ja. 

Yang penting hasilnya dikemudian hari nanti berbaloi bukan buat diri sendiri ja, tapi untuk family dan my lecturer jugak. hehe. Saya akan pastikan saya graduate sebelum Sir Ivan balik Australia. In sha Allah. Doakan saya k. :')
Semoga impian saya akan mnjadi kenyataan. In sha Allah. Aminnnn~

Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.

2 Comments

Write Comments
June 30, 2013 at 11:38 AM delete

gud luk! xpe hbs lmbt ckit aslkn hsilnya berbaloi..:) klu ada pluang, smbungla degree..:)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
July 2, 2013 at 9:53 PM delete

all the best..blajaq rerajin okeee hee

Reply
avatar