SAYA DIDENDA OLEH PIHAK MAXIS???

June 29, 2013 3Komen disiniA+ a-

Assalamualaikum.  Selamat Petang saudara dan saudari semua. Cuaca petang ni ditempat saya agak mendung sebab baru ja lepas hujan lebat dan angin kencang sangat. Tapi Alhamdulillah ia merupakan suatu rahmat Allah untuk hambaNYA. hehe

Saya nak cerita tentang kejadian kelmarin. Lepas ja class habis dalam jam 3.30 petang macam tu, saya pun kol ayah saya untuk memastikan samada dia dapat ambil saya dikolej atau tak. Dan ayah kata tak dapat ambil dikolej dan dia akan ambil saya diterminal bas kk ja. So saya pun naik bas dengan Jessica. *menambang*

Bila sampai kat Terminal bas kk, tiba-tiba hujan turun dengan lebatnya dan angin sangat kuat masa tu. Kami pun berlari-lari anak untuk cari tempat berlindung. Jessica naik bas nak balik umah dia dan saya pulak tinggal sorang-sorang sebab ayah belum sampai. Dalam hati, terdetik jugak "macam mana lah saya nak pegi bayar bil postpaid saya kat Maxis ni" . Yelahh hujan kan sangat lebat dan jalan pulak sangat jemmmmmmmmmmm.. Tapi saya tetap jugak nak pegi bayar sebab dah lewat nak dekat seminggu kot.

Dan ayah pun kol dia dah sampai kat terminal. So kami pun p lah pasar malam. Dari pasar malam tu saya jalan kaki sorang-sorang ke MAXIS untuk membayar bil yang tertunggak seperti yang dinyatakan dalam bil. Redahh hujan dan akhirnya sampai jugak ke pusat Maxis.

Tapi bila tekan-tekan number fon pada mesin pembayaran tu, tak dapat pulak. "Nombor telefon yang dimasukkan tidak sah" kata mesin tu. Bila percubaan ketiga tetap gagal, saya terus ke kaunter pertanyaan. Dan miss tu suruh saya ambil nombor giliran. Tak sampai 10 minit menunggu, tiba giliran saya pulak ke kaunter.

Cek punya cek, saya ada dua akaun maxis iaitu Broadband dan jugak postpaid. Saya stopkan broadband tu dengan membuat bayaran dalam RM17+.__ mcm tu kot. Dan bila cek akaun postpaid saya pulak, saya agak terkejut bila dengar akaun yang perlu saya bayar. Perghhh menyirap darah dalam kepala saya masa tu. Miss tu bagitahu saya, total amount yang perlu saya bayar dalam RM1,6__  jugak lah. Saya tanya kenapa banyak macam tu? Dia kata, lewat bayar dari yang sepatutnya and maxis kenakan penalti RM1000. hamekkkkk kau ! Banyak tu. Then saya agak marah jugak lah sebab sepatutnya diorang bagitahu terus dalam surat. Ni tak.  Tulis dalam surat bagitahu total amount rendah tapi bila sampai maxis, lain pulak kejadiannya.

Kalau saya ni dah bekerja, may be amount tu tak menjadi masalah besar buat saya. Tapi ni saya still study. Dan yang paling tak best bila miss tu kata, kalau dalam masa 2 bulan you tak bayar habis, you akan kena suspend. hmm. Baiklah. Now saya kena fikir jalan penyelesaian masalah saya dan bukan fikir masalah saya. Apapa pun jadi, keep calm walaupun berat ^_^.

#saya dah taubat nak pakai maxis. sampai bila-bila pun tak akan pakai.

Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.

3 Comments

Write Comments
ArifahLee
AUTHOR
June 29, 2013 at 7:22 PM delete

kena bayar RM1000? banyak tu.

Reply
avatar
June 30, 2013 at 8:14 AM delete

kan. sakit pulak jiwa aku sekarang ni. hmm

Reply
avatar