SEGMEN: BFF by ARISYA

May 15, 2013 4Komen disiniA+ a-

klik banner


Assalamualaikum. Petang ni saya joined sebuah lagi segmen dari Arysha. Segmen yang sangat menarik perhatian saya dimana segmen ni berkaitan tentang sahabat baik atau lebih mesra dipanggil dengan gelaran Best Friend Forever. Dalam entry ni, saya akan kongsi serba sedikit tentang ciri-ciri kawan baik saya yang paling saya suka.


Saya ada seorang rakan yang boleh diketegorikan baik dengan saya. Nama dia jessica. Dan saya akan panggil dia Jes. hehe. Dia ni beragama Kristian dan saya pula beragama Islam. yeah memang kami berbeza. Tapi kami ambil course yang sama iaitu Diploma in Journalism. Saya akan explain ciri ciri baik yang ada pada sahabat saya ni dibawah:
  • Apa yang saya suka bila berkawan dengan Jessica ni, dia akan terus menegur saya jika ada sesuatu perbuatan saya yang mungkin agak berlebihan pada dia.
Bukan senang seorang kawan tu nak menegur kita direct to the point bila kita ada buat kesilapan atau menyinggung perasaan dia. Tapi Jessica ni berani menegur kesilapan saya dan Alhamdulillah saya dapat menerimanya.
  • Walaupun berbeza Agama dan bangsa, tetapi dia tetap boleh terima saya menjadi kawan dia dan saya selesa berkawan dengan dia  disebabkan saya merasa dia mampu memberi nasihat kepada saya dalam hal-hal tertentu dan dalam masa yang sama kami masih boleh menyakat dan bergurau satu sama lain.
Ini kata kata saya untuk Jessica:
  • Perbezaan warna kulit, bangsa dan Agama diantara kita, tidak menjadi penghalang kepada saya untuk memilih anda sebagai salah satu sahabat yang amat saya hormati dan sayangi. A lot of Love to you, Jessica.

#Saya tag DiyanaHani dan Haruno Hana


Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.

4 Comments

Write Comments
May 15, 2013 at 4:55 PM delete

Thanks sebab sudi join . Nanti , bolehlah blogwalking :)

Reply
avatar
June 2, 2013 at 3:49 PM delete

Tahniah :) http://alisyasuju.blogspot.com/2013/06/pemenang-segmen-bff-by-arysha.html

Reply
avatar