CERITATERA TAHUN 2013

December 31, 2013 1Komen disiniA+ a-

Assalamualaikum. Hari ni dah 31 disember 2013. Esok dah 1 Januari 2014. Dah masuk tahun baru dah esok ye. Tahun 2013 ni terlalu banyak kejadian yang berlaku bukan saja dalam hidup saya tapi yang berlaku di Malaysia. Antara kejadian yang berlaku di Malaysia sepanjang tahun ini adalah, Ops Daulat di Lahad Datu Sabah, bot Karam di Belaga, Jerebu, Banjir di Johor, Terengganu dan Pahang, Ikan naik ke darat di LD.

Pengalaman saya secara peribadi pulak sepanjang tahun ini, terlalu sukar untuk dirungkai dengan kata. Yang pasti setiap ujian, dugaan, dan pengalaman yang terjadi dalam hidup saya lebih mematangkan saya. Dan setiap daripadanya akan saya jadikan pengajaran dan ambil iktibar dalam melangkah dalam hidup ini.

Yang pasti juga, setiap dari kita kena persiapkan diri dengan bekalan untuk kehidupan dialam sana nanti. Semoga tahun 2014 esok dan hari hari seterusnya, kita menjadi manusia yang lebih baik dan positif dalam setiap pemikiran, tingkah laku dan kata-kata.

Dan jangan lupa, make New Year's goals. Dig within, and discover what u would like to have happen in your life this year. This helps u do your part. It is an affirmation that u're interested in fully living life in the year to come.

Goals give us direction. They put a powerful force into play on a universal, conscious, and subconscious level. Goals give our life direction.

What would you like to have happen in your life this year? What would you like to do, to accomplish? What good would you like to attract into your life? What particular areas of growth would you like to have happen to you? What blocks, or character defects, would you like to have removed?

What would you like to attain? Little things and big things? Where would you like to go? What would you like to have happen in friendship and love? What would you like to have happen in your family life?

What problems would you like to see solved? What decisions would you like to make? What would you like to happen in your career?

Write it down. Take a piece of paper, a few hours of your time, and write it all down - as an affirmation of you, your life, and your ability to choose. Then let it go.

The new year stands before us, like a chapter in a book, waiting to be written. We can help write that story by setting goals.

Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.

1 Comments:

Write Comments
December 31, 2013 at 3:22 PM delete

semoga berjaya dengan azam yang baru.. selamat tahun baru..

Boleh jenguk mama di sini.. Mamaniza.com

Reply
avatar