TAK PENTING KAH KESIHATAN?

January 23, 2014 0Komen disiniA+ a-

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Menaipnya saya di entry ini pada pagi ini adalah kerana ingin berkongsi tentang betapa pentingnya kesihatan kepada diri kita selagi mana kita hidup dimuka bumi ini. Tak tahu lah kalau yang hidup di planet lain tu, kesihatan ni penting or tak. hahahaha. Tapi apa yang saya tahu, manusia di muka bumi ni memerlukan kesihatan untuk terus dan tetap beribadah, bekerja dan melakukan aktiviti-aktiviti kehidupan kita yang lain.

Masa muda, jangan kita abaikan kesihatan. Walaupun sakit sikit ja. Sakit sikit ni lama kelamaan akan menjadi sakit yang parah jika dibiarkan dan tak diambil peduli. Bahaya tau! 

Seperti saya, muda-muda lagi dah sakit ini sakit itu. Antibody tak kuat. Asyik-asyik nak selsema, kerja sikit ja terus lah lenguh badan. Migrain pun menyerang. Payah woi ! Payah !

Sampaikan saya dapat tawaran menyambung belajar di Kuala Lumpur, mak ayah dan abang tak kasi sebab mereka kata, "saya lembik. saya ni silap sikit ja buat keja terus sakit. migrain. Macam mana lah nak hidup jauh dari family. Kang tak pasal-pasal kena ulang alik dari KL ke sabah tiap hari. hahahaha. jauh tu nokss~

Kawan-kawan pun kata saya ni lembik. cepat stress. Ada assignment ke sana ke sini terus kena serang migrain dan jawapannya mesti lah nak cari tilam nak tidurrrrrrrrr~

Tapi Alhamdulillah. Saya tersedar cepat. Saya tengok kakak ni jual minuman mineral coffee. Mulanya saya memang tak percaya. Dan memandangkan saya ni seorang pelajar IPT, so duit pun tak lah banyak sangat. Harga mineral coffee ni sekotak RM27.50 sekotak + postage RM10 (SS) = RM37.50.. bagi seorang pelajar dan tidak bekerja, nilai seperti ini bukan nilai yang sedikit ya kawan-kawan.. Belanja seminggu pun RM50 je..

Tapi saya nekad nak try.. walaupun ada bisikan-bisikan saitonnn mengatakan jangan beli. mahal tu. duit tak cukup. nanti makan pun tak cukup.. ahaha. Saya tak peduli. saya nak jugak beli. saya nekad nak beli ! yes saya nak try sebab dah tak sanggup mendapat gelaran lembik dan si migrain seumur hidup..

Saya pun kumpul duit.. Saya kumpul duit.. Tapi ada jugak lah minta tambah kat mak dalam RM20 macam tu.. so bila dalam tangan ada dalam RM100.. so boleh lah order 3 kotak.. 

Dalam masa 3 hari, mineral coffee yang I order tu pun sampai lah kat tangan saya. happy yang teramat. Dan terus bancuh 1, and minum. Share dengan mama.. hahaha.. dengan harapan mama akan suka ;p ~

Di pendekkan cerita (walaupun cerita dah panjang ni), sepanjang minum mineral coffee ni memang saya dan mama dapat rasa perbezaannya sebab kami ni penggemar nescafe 3 in 1 tu.. yang tu kan banyak gula.. ofcoz lah sedap tapi tak bagus untuk kesihatan saya dan mama.. huhu.. Tapi bila dah try mineral coffee ni, saya semangat nak buat assignment ke sana ke sini (wartawan lah katakan).. mama pun happy sebab tekanan darah dia stabil.. 

Dan saya putuskan untuk mendaftar sebagai ahli sebanyak RM50.. RM50 ni pun saya kumpul jugak tau. Tak mudah saya nak dapat.Tapi demi kesihatan bersama, saya sanggup! Saya berpanas-panasan ke tamu jual bundle , barulah saya dapat RM50 ni.. terus daftar jadi ahli. taknak tangguh2 takut duit habis.. ahaks.. 

Saya happy.. saya bersyukur. sebab tu saya tak putus2, suruh kawan-kawan pun try mineral coffee ni kerana ia tak sama dgn nescafe or coffee 3 in 1 yg lain.. Ini tanpa gula tapi tak pahit dan aroma juga wangi..

contact me to order ya sayang-sayang... kita sihat sama-sama.. 0198238481

Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.