EXCIDENT LAGI...

January 20, 2014 4Komen disiniA+ a-

Assalamualaikum. Selamat petang warga bloggers.. Entry kali ni saya nak menceritakan tentang kejadian semalam dimana sekali lagi kami terlibat dengan kemalangan. Memang teruk jugak lah bahagian hadapan kereta remuk..

yang ni sumber dari google sahaja
 Nampak kan gambar kat atas ni? Haaa lebih kurang macam tu lah remuknya kereta saya. Tapi saya bersyukur kerana Allah selamatkan nyawa dan tiada apa berlaku kerana kereta saya mempunyai beg udara. Mungkin jika beg udara tu tiada, adik saya dah terhempas teruk ke depan sebab melanggar besi penghadang jalan.

Dan kami di saman RM200 sebab langgar besi tu. huhu. Dan now kereta dah masuk bengkel. Alhamdulillah nasiblah ada insuran kereta tapi lupa dah apa nama insuran apa yang kitorang ambil. Bulan 12 tahun lalu pun baru ja kemalangan. nak baca entry tersebut, ada disini --> kemalangan melibatkan kereta dan motor.. 

Yang pasti, saya tak nak mengeluh bila kejadian macam ni menimpa keluarga sebab saya tahu, Allah dah rancang semua ni. Semalam memang agak kencang jugak degupan jantung ni, tapi Alhamdulillah, saya cuba tenangkan diri sendiri dengan istighfar dan mengucap serta yakinkan diri bahawa setiap qada' dan qadar dari NYA itu tidak lain tidak bukan untuk mendidik, mengajar serta menyedarkan hamba-hambaNya yang sering kali lupa dan lalai.

So, berhati-hati dijalan raya. sebelum melangkahkan kaki kluar umah, pastikan membaca doa keluar rumah dan naik kenderaan pun wajib baca doa tau.. Kita ingat DIA, DIA akan ingat kita..

Nama panggilan saya Fifiy or Fit. Boleh panggil antara satu. hehe. Seorang yang sangat pemalu dan hanya bercakap bila perlu sahaja atau ketika dengan kawan-kawan yg terdekat. Already finished my study - Diploma in Journalism.

4 Comments

Write Comments
Teena Tna
AUTHOR
January 20, 2014 at 6:50 PM delete

Alhamdulillah, tak berlaku kemalangan jiwa. Alhamdulillah juga Allah masih beri kita kesempatan untuk bernafas :)

Hati2 ye :)

Reply
avatar
ct cheery
AUTHOR
January 20, 2014 at 8:02 PM delete

kete tu xpe yg penting alhamdulillah fify selamat...

Reply
avatar
fragmenbiru
AUTHOR
January 21, 2014 at 2:30 AM delete

Alhamdulillah.. sama2 bhtai-hati.. :D

Reply
avatar
Ida Yuni
AUTHOR
January 21, 2014 at 8:10 AM delete

YaAllah....ngeri klu dgr bab2 xcident ni..Alhamdulillah fify skluarga slmt..

Reply
avatar